• Prowadzenie marketingu B2B w software house

    20 września, 2016 Marta Klimowicz

    Przez ostatnich kilkanaście miesięcy skupiłam się na prowadzeniu działań marketingowych B2B w software house. Doradzając w tym czasie kilku firmom, a z jedną z nich współpracując dłużej, zdobyłam ciekawe doświadczenie, zupełnie odmienne od moich wcześniejszych zadań, związanych głównie z marketingiem produktów life-style’owych. W dużym uproszczeniu można te różnice opisać jako różnice między inbound marketingiem, kiedy…

    Czytaj więcej
  • Jak udzielać pozytywnego feedbacku wewnątrz zespołu?

    19 maja, 2016 Marta Klimowicz

    Zakładając, że nie pracujesz zupełnie samotnie i masz przynajmniej jednego współpracownika, to każdego tygodnia przynajmniej kilka razy spotykasz się z sytuacją, w której dziękujesz za wykonanie czegoś dodatkowego. W naszym zespole są to bardzo różne okoliczności: ktoś odłożył dla innej osoby obiad, pamiętając, że druga osoba jest na spotkaniu i będzie później głodna, ktoś inny…

    Czytaj więcej
  • Pół dekady z doktoratem

    17 listopada, 2015 Marta Klimowicz

    Na początku listopada Facebook przypomniał mi, że mija właśnie pięć lat odkąd obroniłam swoją pracę doktorską z socjologii. (Do dzisiaj pamiętam jaka to była mega radość i ulga. Polecam każdemu.) Studia doktoranckie rozpoczęłam ponad 10 lat temu i niemal tak samo długo odpowiadam na pytania związane z samym pisaniem doktoratu, sensownością (lub jej brakiem) takiego…

    Czytaj więcej
  • Rebranding społeczności internetowej

    21 sierpnia, 2015 Marta Klimowicz

    Zarówno pracując w Vinted, jak i w Zomato, miałam możliwość uczestniczenia w procesie rebrandingu dużych społeczności internetowych o ugruntowanej lokalnej pozycji i mocnej marce na rynku. W przypadku Vinted rebranding dotyczył litewskiej i czeskiej wersji serwisu, które zostały włączone w globalną komunikację pod wspólną marką (wcześniej były to odpowiednio: Mano Drabužiai i VotočVohoz). Oprócz nazwy…

    Czytaj więcej
  • Net Promoter Score – proste badanie lojalności użytkowników

    13 sierpnia, 2015 Marta Klimowicz

    Zarządzając polskim oddziałem Vinted, należałam równocześnie do międzynarodowego zespołu zajmującego się badaniami użytkowniczek serwisu. Dzięki temu miałam możliwość wykorzystać wiedzę zdobytą podczas studiów socjologicznych i antropologicznych, a także wyniesioną z wcześniejszych prac przy projektach w agencjach badawczych.

    Czytaj więcej
  • Jak ograniczyć czas spędzany na Facebooku – skuteczne rozwiązanie

    11 sierpnia, 2015 Marta Klimowicz

    Moja relacja z Facebookiem to typowe love-hate. Przeżyłam okres wielkiej fascynacji, trafiania co krok na interesujące i przydatne linki i dyskusje, które znacząco wpływały na mój ogląd pewnych spraw. Facebook to również jedno z najczęściej stosowanych przeze mnie narzędzi marketingowych – prowadziłam tam kampanie o wartości kilkudziesięciu tysięcy euro, które osiągały rewelacyjne wyniki, w zamian…

    Czytaj więcej
  • Rekrutacja kluczowych osób do nowego zespołu – moje doświadczenia

    5 sierpnia, 2015 Marta Klimowicz

    Zanim zaczęłam pracować w Vinted jako General Manager, moje doświadczenia z rekrutowaniem do zespołu były raczej niewielkie. Kilkukrotnie szukałam osób, które miały mi pomagać w działaniach marketingowych – było tak, gdy pracowałam w sieci reklamy internetowej AdTaily i jeszcze wcześniej, gdy zarządzałam działem social media w agencji interaktywnej Ideacto. Niektóre z tych rekrutacji odbywały się…

    Czytaj więcej
  • Jak pamiętać o wszystkim?

    31 lipca, 2015 Marta Klimowicz

    Każdego dnia wysyłam kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt mejli, które w przyszłości powinny mieć swój ciąg dalszy. Są to zaproszenia na spotkanie, propozycje współpracy, pytania do potencjalnych partnerów biznesowych – bardzo dużo zadań do zapamiętania. Do niedawna radziłam sobie z tym używając dosyć złożonego systemu: każdą wiadomość, która wymagała ode mnie dalszej akcji oznaczałam chorągiewką i…

    Czytaj więcej
  • Skuteczna sprzedaż przez telefon (jak introwertyczka nauczyła się dzwonić)

    28 lipca, 2015 Marta Klimowicz

    Nie znoszę rozmawiać przez telefon. Wszystko jest lepsze – spotkanie osobiste, mail, wiadomość na Facebooku, cokolwiek, byle nie telefon. Odkąd przeczytałam w kilku publikacjach, że introwertycy tak po prostu mają, uznałam, że nie będę z tym walczyła. Prawda jest jednak taka, że umiejętność sprzedawania rozmawiania przez telefon jest bardzo przydatna. I nie mówię tu o telemarketingu, którym…

    Czytaj więcej
1 2 3 4