Marketing na żywo – warszawskie spotkania branży marketingowej

Od co najmniej kilku miesięcy brakowało mi możliwości spotkania się z innymi osobami, które na co dzień zajmują się marketingiem, wymienienia się doświadczeniami i wyciągnięcia z nich wniosków dla swoich działań. W Warszawie nie brakuje dużych konferencji, na których trudno jednak o bezpośredni kontakt z prelegentką czy prelegentem, a dla mnie takie właśnie rozmowy, możliwość zadania pytania czy po prostu dyskusji, stanowią kluczową część wydarzenia.

Dlatego na początku stycznia razem z Marcinem Drabkiem, strategiem z agencji Clipatize, uznaliśmy, że pora to zmienić i zainicjowaliśmy spotkania „Marketing na żywo”.

Persony klientów

Pierwsze spotkanie poświęciliśmy w całości tematyce person klientów. Kilka miesięcy temu skupiłam się na tym zagadnieniu we wpisie na blogu, który spotkał się z bardzo szerokim odzewem. Uznaliśmy więc że warto poświęcić temu tematowi również spotkanie.

Jeśli mieliśmy wątpliwości, czy brakuje tego typu spotkań – reakcje po uruchomieniu rejestracji rozwiały je błyskawicznie. Dzięki gościnności Unamo, mieliśmy do dyspozycji salę na ok. 80 osób i tyle też wejściówek rozeszło się w ciągu pierwszych kilku godzin. Ostatecznie na wydarzeniu gościliśmy niemal setkę osób, zaś znacznie więcej wyraziło nim zainteresowanie, wpisując się na listę rezerwową.


(Wszystkie zdjęcia z wydarzenia w albumie na Facebooku.)

Do udziału w spotkaniu udało nam się zaprosić bardzo doświadczone osoby, które do tematu person klientów podeszły z zupełnie różnych perspektyw. Wspólnie chcieliśmy odpowiedzieć na pytania o to w jaki sposób tworzyć persony klientów, jakimi badaniami się wspierać i jak je wdrażać. W jakiej wielkości organizacjach to narzędzie może mieć zastosowanie? Jakie decyzje można podejmować w oparciu o nie i jak wprowadzać w nim zmiany? I – wreszcie – co, jeśli nie persony, jakie inne frameworki mogą być przydatne przy tworzeniu i marketingu produktów oraz usług?

Anna Gumkowska, Dyrektorka Biznesu Wideo i Lifestyle w Gazeta.pl, skupiła się na tym, w jaki sposób persony przydatne są przy tworzeniu treści. Wskazała na przykłady, kiedy persony były dobrze określone i faktycznie pomogły w zrozumieniu grupy docelowej. Mówiła jednak również o sytuacjach, kiedy po uruchomieniu serwisu pracę nad personami trzeba było zacząć od początku, rezygnując z pierwotnych założeń.

Marcin Drabek, współorganizator wydarzenia, przybliżył teorię tworzenia i zastosowania person oraz opisał, w jaki sposób mogą one wesprzeć działania marketingowo-sprzedażowe małych i średnich przedsiębiorstw. Część jego wystąpienia znaleźć można również w formie wideo na Facebooku.

Radosław Zaleski, Head of Growth w Netguru, uznał, że samo pojęcie person jest mniej istotne, niż regularny kontakt z klientami, zrozumienie ich faktycznych potrzeb i motywacji oraz zadawanie im pogłębionych pytań. Wystąpienie Radka znajdziecie też na Facebooku.

Wieczór zamknął Marcin Zaremba, Chief Product Officer w iTaxi, podkreślający swój brak zaplecza marketingowego i raczej nieprzychylne nastawienie do tworzenia person. Marcin przybliżył coraz bardziej popularny teraz framework „Jobs to be Done” autorstwa Claytona Christensena, jego zdaniem znacznie bardziej pomocne przy tworzeniu produktów. Całe wystąpienie Marcina do obejrzenia na Facebooku.

Lead generation

14. marca wracamy z kolejnym wydarzeniem, tym razem skupiając się na tematyce lead generation. Wejściówki zaczynają się kończyć, a jeszcze nie ogłosiliśmy finalnej agendy. Warto zatem się pospieszyć, jeśli chcesz wziąć udział w tym wydarzeniu.

A jeśli chcesz w przyszłości otrzymywać powiadomienia o nadchodzących wydarzeniach, wystarczy, że zapiszesz się na listę.

(Visited 780 times, 1 visits today)

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

1 − jeden =

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Poprzedni wpis Następny wpis