Mocno obudowany teoretycznie szkic socjologiczny na temat fenomenu Naszej Klasy, najpopularniejszej polskiej społeczności internetowej.
-
Kasa i klasa, „Polityka”, luty 2008
Komentarz na temat „wydarzenia roku w polskim internecie” jakim była Nasza Klasa i jej zastosowań do tworzenia swojej tożsamości online.
-
Porozmawiajmy.com, „Polityka”, październik 2007
Tekst, w którym w 2007 roku tłumaczyłam czym są i jak działają Twitter oraz Facebook oraz skąd ich popularność.
-
Mormoński feminizm, „Recykling Idei”, październik 2005
Krótka analiza roli kobiet w mormonizmie bazująca na wywiadach przeprowadzonych z mormonkami oraz analizie źródeł zastanych.
-
Co z tą Siecią. Podsumowanie wydarzenia inaugurującego cykl spotkań
W ubiegłym tygodniu wraz z Piotrem Czerskim otworzyliśmy cykl „Co z tą Siecią”. To cykliczne forum spotkań z ekspertkami i ekspertami, wspólnie z którymi chcemy przyjrzeć się kluczowym aspektom społecznego wymiaru technologii. Będziemy spotykać się w warszawskim Centralnym Domu Technologii przez cały 2020 rok. Spotkania organizowane są ze wsparciem CDT oraz Centrum Cyfrowego, odpowiadającego za…
-
Internet zmienił wszystko (na gorsze). Oblicza kryzysu technologicznego i postulowane strategie oporu
Rozwój nowych technologii miał pomóc w realizowaniu mitu o powszechnej szczęśliwości, gdzie żmudne obowiązki wykonywane są przez sprawnie działające maszyny, większość poważnych chorób jest już uleczalna, a ludzie mogą skupić się na budowaniu pogłębionych relacji i spędzaniu czasu ze swoimi bliskimi. Stało się jednak zupełnie inaczej. Nowe technologie faktycznie zdominowały nasze życia, jednocześnie przyczyniając się…
-
BalansPL – zbudujmy równowagę w świecie biznesu
Konferencje i panele dyskusyjne są zdominowane przez mężczyzn. Brakuje w nich perspektywy kobiet, które stanowią połowę społeczeństwa i których głos powinien być uwzględniony. Na naszej zawodowej drodze ciągle spotykamy fantastyczne ekspertki, na których przykładzie chciałybyśmy uczyć się jak pokonywać przeszkody i rozwijać się w świecie biznesu. Wierzymy, że w większości przypadków dzieje się tak z…
-
OKRy (Objectives and Key Results): zastosowanie, przykłady i wprowadzanie w organizacji
Pierwszy raz zetknęłam się z planowaniem pracy w oparciu o tzw. OKry cztery lata temu. Przez kilka kolejnych kwartałów uczyłam się formułować cele (Objectives) i ich kluczowe rezultaty (Key Results), dzisiaj czuję się w tym już znacznie pewniej i z przyjemnością wdrażam tę metodę zarządzania celami w zespole business development Monterail, agencji software’owej, w której…
-
Marketing na żywo – warszawskie spotkania branży marketingowej
Od co najmniej kilku miesięcy brakowało mi możliwości spotkania się z innymi osobami, które na co dzień zajmują się marketingiem, wymienienia się doświadczeniami i wyciągnięcia z nich wniosków dla swoich działań. W Warszawie nie brakuje dużych konferencji, na których trudno jednak o bezpośredni kontakt z prelegentką czy prelegentem, a dla mnie takie właśnie rozmowy, możliwość…
-
Segmentacja rynku i tworzenie strategii marketingowej w oparciu o persony klientów
Persony klientów to jedno z narzędzi służących do stworzenia strategii marketingowej. Często traktowane są jako niepotrzebne dodatkowe zadanie, bez którego z powodzeniem można prowadzić działania marketingowe. Jak jednak wynika z mojego doświadczenia – brak zdefiniowanych person klientów z czasem jest coraz bardziej dotkliwy, warto więc o nie zadbać na jak najwcześniejszym etapie tworzenia strategii marketingowej.