Jobs to Be Done to koncept, zakładający, że dany produkt czy usługa “zatrudniane” są, aby wykonać dla użytkownika czy klientki określone zadanie. Jego realizacja na różne sposoby może podnieść jakość życia tej osoby, na przykład poprzez usprawnienie jej pracy czy umilenie czasu wolnego. Co ważne: w myśl tego założenia, produkt czy marka wybierane są z…
-
Jak najefektywniej zarządzać zespołem?
Od kilku miesięcy jestem w angażującym programie edukacyjnym poświęconym zagadnieniu przywództwa. Siłą rzeczy myślę, czytam i dyskutuję dużo na ten temat w ostatnim czasie. Trwający kryzys gospodarczy i związane z nim wyzwania, sprawiają, że jeszcze mocniej zastanawiam się nad tym, jak najlepiej działać w swojej roli. Rodzaje stylów przywództwa W zależności od opracowania, można spotkać…
-
Check-iny a 1:1 – czym się różnią te spotkania, po co i jak je przeprowadzać
Jeśli pracujesz w roli menadżerskiej, to najprawdopodobniej Twój kalendarz wygląda podobnie: (Tak, używamy opcji “speedy meetings”, dzięki czemu spotkania nie trwają trzydziestu czy sześćdziesięciu minut. Spotkania bez przerwy pomiędzy nimi po prostu nie mogą być efektywne.) Przez ostatnich kilka lat znaczna część mojego tygodnia przeznaczona była na cotygodniowe 25-minutowe spotkania check-iny oraz na 50-minutowe rozmowy 1:1…
-
Bunt użytkownika: kto jest odpowiedzialny za toksyczny Internet?, Panoptykon 4.0, październik 2022
Pogłębiona diagnoza kryzysu technologicznego, który zredukował obywateli i konsumentów do roli pasywnej biomasy w rozmowie z Katarzyną Szymielewicz.
-
Nowy język dla nowych technologii, „Pismo”, kwiecień 2022
Świat współtworzony przez nowe technologie wymaga nazwania. Czy uda nam się stworzyć dla niego uniwersalny słownik?
-
Z Widokiem na cyberhigienę, październik 2021
Zapis rozmowy z ekspertką i ekspertami cyberhigieny i cyberbezpieczeństwa, przeprowadzonej w ramach Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa.
-
Gdzie się podziały programistki?, „Szczypta”, wrzesień 2021
Rozmowa z Edytą Kowal o maskulinizacji branży IT i krokach jakie mogą podejmować pracodawcy, aby zmienić tę sytuację.
-
Pokój bez kobiet, „Pismo”, maj 2021
Cyfrowe produkty, aplikacje i narzędzia, które kształtują dzisiejszą rzeczywistość, traktują mężczyzn jako domyślny punkt odniesienia. Co musi się zmienić, żeby kobiety nie były wykluczane przez zaniedbanie?
-
#SpołTech raport końcowy, listopad 2020
Jakiej technologii potrzebujemy w 2021? Interdyscyplinarne spojrzenie na społeczne konteksty nowych technologii.
-
Polskie uczelnie w czasie pandemii, Raport #SpołTech, październik 2020
Raport badawczy z wywiadów grupowych przeprowadzonych wśród osób prowadzących zajęcia na uczelniach wyższych w trakcie pierwszej fali pandemii w 2020 roku.