• OKRy – Objectives and Key Results

    OKRy (Objectives and Key Results): zastosowanie, przykłady i wprowadzanie w organizacji

    21 sierpnia, 2018 Marta Klimowicz

    Pierwszy raz zetknęłam się z planowaniem pracy w oparciu o tzw. OKry cztery lata temu. Przez kilka kolejnych kwartałów uczyłam się formułować cele (Objectives) i ich kluczowe rezultaty (Key Results), dzisiaj czuję się w tym już znacznie pewniej i z przyjemnością wdrażam tę metodę zarządzania celami w zespole business development Monterail, agencji software’owej, w której…

    Czytaj więcej
  • Marketing na żywo – warszawskie spotkania branży marketingowej

    7 marca, 2018 Marta Klimowicz

    Od co najmniej kilku miesięcy brakowało mi możliwości spotkania się z innymi osobami, które na co dzień zajmują się marketingiem, wymienienia się doświadczeniami i wyciągnięcia z nich wniosków dla swoich działań. W Warszawie nie brakuje dużych konferencji, na których trudno jednak o bezpośredni kontakt z prelegentką czy prelegentem, a dla mnie takie właśnie rozmowy, możliwość…

    Czytaj więcej
  • Segmentacja rynku i tworzenie strategii marketingowej w oparciu o persony klientów

    1 marca, 2017 Marta Klimowicz

    Persony klientów to jedno z narzędzi służących do stworzenia strategii marketingowej. Często traktowane są jako niepotrzebne dodatkowe zadanie, bez którego z powodzeniem można prowadzić działania marketingowe. Jak jednak wynika z mojego doświadczenia – brak zdefiniowanych person klientów z czasem jest coraz bardziej dotkliwy, warto więc o nie zadbać na jak najwcześniejszym etapie tworzenia strategii marketingowej.

    Czytaj więcej
  • Podstawy marketingu dla małego e-commerce

    21 lutego, 2017 Marta Klimowicz

    W ciągu ostatnich dwóch lat pracowałam z kilkunastoma projektami modowymi, działającymi w obszarze e-commerce. Większość z nich nie dysponowała dużymi budżetami marketingowymi (średnio do 2-3 tysięcy złotych miesięcznie). Przygotowując dla tych marek audyt działań marketingowych i wspierając je konsultacjami, byłam w stanie pomóc im efektywniej zarządzać działaniami marketingowymi. Opierałam się przy tym przede wszystkim na…

    Czytaj więcej
  • Skuteczna rekrutacja do zespołu marketingowego

    15 listopada, 2016 Marta Klimowicz

    Jak pisałam już przy okazji dzielenia się swoimi doświadczeniami z rekrutacji, łatwiej jest zatrudniać do pracy, którą samej wykonywało się wcześniej. Jest to również mniej wymagające, gdy zespół jest stosunkowo jednorodny, czyli np. składa się wyłącznie z osób zajmujących się marketingiem i customer supportem. Choć specyfika zadań na tych stanowiskach jest odmienna, pewne umiejętności są…

    Czytaj więcej
  • Prowadzenie marketingu B2B w agencji software’owej

    20 września, 2016 Marta Klimowicz

    Przez ostatnich kilkanaście miesięcy skupiłam się na prowadzeniu działań marketingowych B2B w agencjach software’owych. Doradzając w tym czasie kilku firmom, a z jedną z nich współpracując dłużej, zdobyłam ciekawe doświadczenie, zupełnie odmienne od moich wcześniejszych zadań, związanych głównie z marketingiem produktów life-style’owych. W dużym uproszczeniu można te różnice opisać jako różnice między inbound marketingiem, kiedy…

    Czytaj więcej
  • Jak udzielać pozytywnego feedbacku wewnątrz zespołu?

    19 maja, 2016 Marta Klimowicz

    Zakładając, że nie pracujesz zupełnie samotnie i masz przynajmniej jednego współpracownika, to każdego tygodnia przynajmniej kilka razy spotykasz się z sytuacją, w której dziękujesz za wykonanie czegoś dodatkowego. W naszym zespole są to bardzo różne okoliczności: ktoś odłożył dla innej osoby obiad, pamiętając, że druga osoba jest na spotkaniu i będzie później głodna, ktoś inny…

    Czytaj więcej
  • Pół dekady z doktoratem

    17 listopada, 2015 Marta Klimowicz

    Na początku listopada Facebook przypomniał mi, że mija właśnie pięć lat odkąd obroniłam swoją pracę doktorską z socjologii. (Do dzisiaj pamiętam jaka to była mega radość i ulga. Polecam każdemu.) Studia doktoranckie rozpoczęłam ponad 10 lat temu i niemal tak samo długo odpowiadam na pytania związane z samym pisaniem doktoratu, sensownością (lub jej brakiem) takiego…

    Czytaj więcej
  • Rebranding społeczności internetowej

    21 sierpnia, 2015 Marta Klimowicz

    Zarówno pracując w Vinted, jak i w Zomato, miałam możliwość uczestniczenia w procesie rebrandingu dużych społeczności internetowych o ugruntowanej lokalnej pozycji i mocnej marce na rynku. W przypadku Vinted rebranding dotyczył litewskiej i czeskiej wersji serwisu, które zostały włączone w globalną komunikację pod wspólną marką (wcześniej były to odpowiednio: Mano Drabužiai i VotočVohoz). Oprócz nazwy…

    Czytaj więcej
  • Net Promoter Score – proste badanie lojalności użytkowników

    13 sierpnia, 2015 Marta Klimowicz

    Zarządzając polskim oddziałem Vinted, należałam równocześnie do międzynarodowego zespołu zajmującego się badaniami użytkowniczek serwisu. Dzięki temu miałam możliwość wykorzystać wiedzę zdobytą podczas studiów socjologicznych i antropologicznych, a także wyniesioną z wcześniejszych prac przy projektach w agencjach badawczych.

    Czytaj więcej
1 2 3 4 5